CINTA adalah kata tanpa benda, nama untuk beragam perasaan, muara bagi ribuan makna, wakil dari sebuah kekuatan tak terkira, ia jelas, sejelas matahari.

Minggu, 28 November 2010

JIKA AKU PERGI

     Terima kasih Ya Allah... karena Kau tlah mgizinkan aku u/k mrasakan khidupan lgi hri ini... sungguh, tdak dpat aku ucpkan dgan kta2 indah skalipun ats nikmatMU yg tdak trhitung bnyaknya itu..
     Ya Allah.. mngapakah dri ini lmah, sdangkan aku mrasa bhwa Kau senantiasa dkat dganku,.. aku mrsakan kdatanganMU dlam stiap inci denyutan nadiku Ya Allah... nmun mngapakah aku msih lmah sperti ini ?
     Ya Allah, aku mrindukan kdamaian, jauh dri ksibukan dunia yg tdak terungkap lgi skarang ini.. aku rindukan ksih syang, yg mgkin tdak ada sesiapa pun yg mmpu mmberikannya kpadaku melainkanMU Ya Allah..
     Ya Allah, stiap kali aku bgun dri tdurku yg lena.. aku trfikir-fikir.. suatu masa nnti aku tdak akn bgun lgi sperti hri ini.. mgkin, aku hny mndengar suara2 insan yg aku syang mmbangunkan aku.. dn brkata, "bangun, bangunlah...dh subuh nih.."..
     Ya Allah itu pzti trjadi.. suatu watu nnti yg tdak ada siapa pun yg mngetahuinya.. aku sndiri tdak mngetahuinya Ya Allah.. wlaupun itu aku yg akn prgi slamanya mninggalkan mreka... mgkin sja, sesaat slepas ini, aku akn prgi bwat slamanya.. tnpa ada apa2 yg aku bwa mghadapMU Sang Kekasih ku yg amat aku cntai tiada ujgnya...
     Ya Allah, hinanya dri ini.. bkankah aku prlu u/k mmpersembahkan sgalanya yg trindah u/k MU demi mmbuktikan sgenap cntaku yg tiada pghujung ini ? wlaupun aku tau tdklah Engkau mgharapkannya... karena siapalah aku d pndangan mataMU..
     Jika suatu saat nnti Kau mngambil kmbali sgala apa yg tlah Kau pnjamkan u/k ku buat smntara ini.. aku mhon dn mminta sgat Ya Allah.. agr ktika itu, syahidlah yg mnjadi pghujung hela nafas trakhirku.. aku tdak mau prgi prcuma, tdak mau prgi mninggalkan mreka dlam keadaan hutangku trhadapMU yg tdak lunas trtunai, aku tdak mau prgi mninggalkan mreka, slagi hati2 mreka tdak brsamaku u/k syahid d jalan mnuju MU..
     Ya Allah, aku tdak mau prgi mninggalkan mreka slagi amanahku blum trlaksana d muka bumi ini.. dengarkan aku Ya Allah.. hambaMU yg mrindukan kdamaian..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar